Prov idag! :S <33

Hejhej!


Godmorgon. Nu är jag typ jätte trött, så jag kommer inte skriva så mycket. Jag äter just nu frukost och kollar på "America's next top model".

Jag är lite nervös idag, för jag har ett grammatik-prov idag :S Detta är dom vi ska ha med:

Substantiv.
Adjektiv.
Räkneord.
Pronomen.

Nu ska jag bara träna lite:
"Substantiv: S. beskriver saker och ting, tillexempel ett bord, saker som man kan sätta en och ett, eller den och det framför, det finns konkreta och abstrakta Substantiv, abstrakta är saker man inte kan ta eller röra på, Tex. En vecka, glad, måndag osv. Konkreta är saker man kan ta och röra på, Tex. Ett bord, en stol osv.

Adjektiv: Beskriver substantivet. Tex. Ett brunt bord. Brunt är adjektivet.
Räkneord: första, andra, ett två osv.
Pronomen: Ersättningsord för "egennamn" Istället för kanske "Anna" kan det vara "hon, eller han, mig, dig" osv."


I alla fall, vi hörs sen!




Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack Fredrica! :D <3

2011-11-10 @ 07:45:22
URL: http://sofieenderin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress? detta stannar självklart mellan oss: (publiceras ej)

Din blogg? jag vill se hur du lever ditt liv! :

Vad har du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0